Máte malý penzión, alebo prenajímate byt turistom? Triky Londýnčanov z Hostmakeru vám zvýšia zárobok. Často i v stovkách percent.

 

Fenomén ubytovania v súkromí cez platformy typu Airbnb, či Booking.com rastie každým rokom.

Na problém zaneprázdnenosti majiteľov apartmánov reagovala anglická firma Hostmaker.

 

Klasika. Ste pracujúci účtovník … Máte byt, chcete ho prenajímať, avšak … Kvôli práci nemáte čas. Čakať na hostí s kľúčmi. Upratovať. Sledovať web a ceny, odpovedať na otázky záujemcov o ubytovanie.

A tu prišiel Hostmaker. Tieto všetky služby urobí za vás, za určitý poplatok, samozrejme.

 

To samo o sebe až na taký geniálny nápad nevyzerá.

To, čím prerazil v Londýne, Paríži, Barcelone je, že napriek poplatkom sa majiteľom bytov príjmy z prenájmu výrazne zvýšili. V niektorých prípadoch viac ako dvoj, či trojnásobne.

 

Triky, ako to dosiahnuť, pritom nedrží v tajnosti.
Prejdime si ich jeden po druhom.

Foto

Asi nik nespadne z nôh, ak povieme, že dobrá foto rozhoduje, či si niekto vyberie ten či onen byt.

Po rozmenení na detaily to však začína byť vskutku zaujímavé.

 

Pred a Po
Pozrite na tejto linke, na ľavej strane sú foto z mobilu, bežných foťákov od fotografov amatérov. Na pravej strane profesionálne foto, aké treba.

Právničke a majiteľke bytu Dee po zmene zlých fotiek za profesionálne (širokouhlé a svetlé v štýle hipsterov) zmenili reakcie na Airbnb takto:

 

Sedem dní so starými foto:
8 pozretí a 0 rezervácií

Sedem dní s novými foto:
23 pozretí a 4 rezervácie

Neoplatí sa dať hoci i sto eur fotografovi?

Takto väčšinou vyzerá fotografia z mobilu, či fotoaparátu, ak sa nepoužije správna technika.

kuchyňaA takto, ak sa použije širokouhlý objektív, správne nastavenie parametrov v neautomatickom režime, svetlá, svietidlá, stojan, … . Hostia reagujú výrazne odlišne.

 

Ceny

Že na Silvestra je v Tatrách nocľah najdrahší a v apríli lacnejší, je stará známa vec.

 

Dennodenne
Hostmaker ale mení ceny neustále. Niekoľkokrát za týždeň, niekedy aj za deň. Sleduje konkurentov, obsadenosť, celkovú ponuku v danom meste. Čísla potom hodí do kalkulačky a zmení ceny. Navyšuje tým enormne zárobok majiteľovi bytu.

Zistil pritom, že čo najvyššia možná obsadenosť bytu niekedy vôbec nemusí byť cieľ číslo jeden.

Jedna majiteľka bytu rok po spustení zmien cien dosiahla nárast príjmu o 36 %  v mimosezóne, až o 217% v top sezóne!

 

V prípade Tatier kritérium tejto taktiky môže byť napríklad počasie. Je zapršaný týždeň a hmla, nižšie ceny. Slnko ako z obrázku, z pultových 25 eur zvýšime na 29. Babka k babce.

Oproti zmene fotiek je hranie sa s cenami taká malá veda. Pri nich Hostmaker už konkrétne rady nedáva. Spomína len svoj algoritmus.

 

Ak si ale prečítate sedem prípadových štúdií o cenách, začnete tušiť, o čom to asi je. Zvýšenie príjmov o stovky eur vás motivuje stráviť na Google nejaký čas hľadaním správnych algoritmov.

Už len vedomosť o veľkom vplyve zmeny cien na možný zisk prináša veľkú výhodu oproti konkurentom.

dizajn

Áno, hovoríme o interiérovom dizajne. Znova, Modrá lanovka nebude opisovať, čo uvádza Hostmaker.

Pozrite si foto pred/po v šiestich prípadových štúdiách o dizajne a pochopíte AKO a PREČO môže pár zmien znova násobne zvyšovať zárobky.

 

Tu sa objavuje ďalšia pointa. Vôbec netreba hneď utekať do Ikey, alebo za profesionálnym interiérovým architektom.

Investície do zmeny dizajnu môžu byť prekliato nízke. Len sa ním treba zoberať a neignorovať ho.

Základný trik znie:

Na požiadavku hľadača ubytovania na Airbnb odpovedať do jednej hodiny. Vždy do jednej hodiny, ak skôr, ešte lepšie. Šance, že si zabookujú vás, sa znova veľmi zvyšujú.

No a potom už sa len s hosťom rozprávať, rozprávať, rozprávať, byť milý. To asi tiež vieme. Vďaka Airbnb a jeho systéme referencií to už ale máme každý deň i potvrdené štatistikami a dátami.

Nehovoriac o tom, že takto je to pre všetkých asi väčšia zábava 🙂

 

 

Mám komentár: